Blog ini tentang Embun, ditulis oleh Ummi dan Ayahnya buat kenangan Embun masa hadapan.
RSS

Wednesday, December 9, 2009

Maybe it's a GIRL

Khamis lepas aku buat ujian ultrasound. Tujuan ultrasound dibuat sebab nak tengok kedudukan placentaku. Aku amat berdebar kerana sekiranya placenta masih di bawah, aku akan ditahan di hospital. Sepanjang waktu menunggu giliran nama dipanggil aku berdoa dan berzikir moga2 placenta sudah naik. Bila sampai di bilik ujian ultrasound, doktor senyap buat beberapa minit. Kemudian dia bersuara,
“em, Nampak macam perempuan je!”

Aku tersenyum gembira bila dia memberitahuku jantina anakku. Tetapi perasaan berdebar dan ingin tahu kedudukan placenta lebih banyak berbanding jantina. Aku tidak berhenti berzikir dalam hati bila doktor memeriksa perutku. Aku masih berharap agar placenta itu sudah naik. Akan tetapi, doktor akhirnya bersuara,
“placenta awak ni masih di bawah…”

Aku berasa sangat hampa dan kecewa waktu itu. Rasa seperti ingin menangis tapi aku tahan je. Kemudian doktor itu zoom muka baby dan buat pertama kali aku melihat muka baby dalam ultrasound. COMEL SANGAT!!!!!!!!! Dia nmpk tembam dan sebelah tangannya menutup muka. Jadinya aku hanya dapat melihat separuh mukanya. Subahanallah, indahnya ciptaanMu. Hati aku terubat sikit bila melihat wajah baby. Pandai juga doktor itu mengambil hati aku. Hehe..
Tapinya, petang itu aku terpaksa bermalam di hospital …

Hospital oh hospital…..

No comments:

Post a Comment